Γυμνάσιο: Μικροί-μεγάλοι, πρωτάκια ξανά! Πρόγραμμα για την Ομαλή Μετάβαση στο Γυμνάσιο
14 Ιουνίου 2018

Γυμνάσιο: Μικροί-μεγάλοι, πρωτάκια ξανά! Πρόγραμμα για την Ομαλή Μετάβαση στο Γυμνάσιο

Την Πέμπτη 7 Ιουνίου, ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα για την ομαλή μετάβαση των μαθητών /μαθητριών της ΣΤ΄ τάξης δημοτικού στο Γυμνάσιο, με τίτλο: «Γυμνάσιο: Μικροί-μεγάλοι, πρωτάκια ξανά!»
 
Το πρόγραμμα (με έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας) το οποίο ξεκίνησε στις 10 Μαΐου, υλοποιήθηκε από το Τμήμα Προαγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής και Υγείας σε συνεργασίαμε το Τμήμα Παιδείας καθώς και τους Διευθυντές και το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων, για πρώτη φορά στα σχολεία του Δήμου Βύρωνα.
 
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν σχεδόν όλα τα δημοτικά σχολεία του Δήμου Βύρωνα (1ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο, 7ο, 8ο, 11ο & 12ο) και πιο συγκεκριμένα 16 τμήματα ΣΤ΄ τάξης. Αντίστοιχα, για τους γονείς πραγματοποιήθηκαν πέντε (5) δίωρες Ομάδες Ψυχοεκπαίδευσης  και συμμετείχαν περίπου 100 γονείς (από όλα τα σχολεία).
 
Με γνώμονα ότι, η ομαλή  μετάβαση των μαθητών από το δημοτικό στο γυμνάσιο αποτελεί κομβικό σημείο για την περαιτέρω εξέλιξή τους, τόσο τη μαθησιακή όσο και τη συναισθηματικήστόχο του προγράμματος αποτέλεσε η ενημέρωση  και η κατάλληλη προετοιμασία τους για την επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα αλλά και η ευαισθητοποίηση των γονέων για την πιο βοηθητική διαχείρισή της.
 
Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές, παρουσία του εκπαιδευτικού της τάξης συμμετείχαν σε τρίωρο (τέσσερις διδακτικές ώρες) βιωματικό εργαστήριο ενδυνάμωσης και εμψύχωσης, όπου με την αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδας,  είχαν  τη δυνατότητα να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και να εκφράσουν συναισθήματα,  σκέψεις και προβληματισμούς μέσα σ’ ένα  υποστηρικτικό και ασφαλές πλαίσιο λαμβάνοντας  συμβουλευτική καθοδήγηση από τις συντονίστριες- ψυχολόγους,  Μαριλίνα Μπαδικιάν και Ιωάννα Μαρκοζάννες.
 
Μέσα από την ενεργητική ακρόαση, τη συζήτηση, τις δράσεις αυτογνωσίας, τη ζωγραφική, τα παιχνίδια ρόλων, αποχαιρέτησαν την εξάχρονη διαδρομή τους στο δημοτικό και επεξεργάστηκαν τις προσδοκίες τους για το Γυμνάσιο. Επιπλέον, στους μαθητές δόθηκαν πληροφορίες και απαντήσεις (για την ύλη, τις εξετάσεις, τις απουσίες, το βαθμό προετοιμασίας των μαθημάτων κ.α.) καθώς και τροποποιήθηκαν τυχόν εσφαλμένες αντιλήψεις αλλά και δόθηκαν στρατηγικές επίλυσης δύσκολων καταστάσεων που ενδεχομένως θα κληθούν να αντιμετωπίσουν.
Παράλληλα, σε απογευματινό χρόνο, στο Πολυδύναμο Κέντρο Πρόνοιας οι γονείς των μαθητών είχαν την ευκαιρία συμμετέχοντας σε Ομάδα Ψυχοεκπαίδευσης Γονέων, να επεξεργαστούν και να διαχειριστούν τις δικές τους αντιλήψεις και συναισθήματα σε σχέση με τη μετάβαση αλλά και να έχουν συμβουλευτική από τη ψυχολόγο του Τμήματος Προαγωγής Υγείας, για αποτελεσματικούς χειρισμούς.
 
Την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα του προγράμματος κατέδειξε η ανατροφοδότηση από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι στην πλειοψηφία  κατά την αξιολόγηση τους ανέφεραν πως βοηθήθηκαν στο να νιώσουν πιο έτοιμοι, πιο ασφαλείς και λιγότερο αγχωμένοι για τη έναρξη της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο.
 
Θετικά μηνύματα για την παρέμβαση υπήρξαν και από τους γονείς.
 
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το πρόγραμμα έτυχε πολύ θετικής ανταπόκρισης από τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι και επέδειξαν άψογη συνεργασία κατά τη διεξαγωγή του. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας πολύ χρήσιμες υπήρξαν οι προτάσεις τους για τη διεύρυνση και ενίσχυση του προγράμματος, με στόχο την υλοποίηση του και την επόμενη σχολική χρονιά.
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
 

ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΠΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ

  • Image
  • Image
  • Image

ΓΡΗΓΟΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ
 
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
ΔΙΑΥΓΕΙΑ
ΠΥΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ