15 Μαρτίου 2010

Τραγουδοποιοί - 20:00 - Δημοτικός Κινηματογράφος Νέα Ελβετία - Οι ποιητές των τραγουδιών: αφιέρωμα στο Φοίβο Δεληβοριά

Δευτέρα 15 Μαρτίου
 
ΦΟΙΒΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ
 
Είναι ίσως η μοναδική περίπτωση τραγουδοποιού, που κατάφερε να καταγράψει υλικό του στην δισκογραφία, ήδη από τα… 16 του χρόνια και πολύ γρήγορα μετά να διαμορφώσει σε αναγνωρίσιμο βαθμό, τα εκφραστικά του μέσα και τις μουσικές του ανησυχίες.
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Άρχισε μαθήματα κιθάρας στα 9 του χρόνια. Στα 12 – λέει - είχε ήδη αποφασίσει ότι αυτή «είναι κάτι ωραίο» και στα 15 βρέθηκε στο «Σείριο», το χώρο του Μάνου Χατζιδάκι στην Πλάκα, να του δείχνει τα πρώτα του τραγούδια. Αξίζει να κρατήσουμε την σχετική αφήγησή του, ως χαρακτηριστικό δείγμα του τι σημαίνει για κάποιον να βρίσκεται την κατάλληλη ώρα, με τον κατάλληλο άνθρωπο: « Πήγαινα μία φορά το μήνα στο σπίτι του και κάθε φορά στο τέλος της συνάντησης, μου έγραφε σε ένα χαρτάκι δίσκους και βιβλία που θα έπρεπε να ξέρω στην επόμενη συνάντηση. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι που μπήκαμε στο στούντιο για να ηχογραφήσουμε 12 τραγούδια που είχε επιλέξει ο ίδιος από αυτά που του είχα δώσει και έτσι βγήκε η «Παρέλαση» το 1989. O Χατζιδάκις έβαλε τελείως διαφορετικά standards μέσα μου για το πως πρέπει να είναι ένα τραγούδι, για το πώς πρέπει να είναι ένας άνθρωπος πνευματικός, τι εσωτερικότητα και τι τόλμη πρέπει να έχει και πόσο θάρρος και πόση δυσκολία χρειάζεται για να το διατηρήσει όλο αυτό μέσα του».
Την κυκλοφορία της «Παρέλασης», θα ακολουθήσουν έξι χρόνια «μαθητείας», άμεσης και έμμεσης. Μαθήματα πιάνου και αρμονίας, μελέτη του ελληνικού τραγουδιού, «πρακτική» μέσα από ομάδες συνομήλικων, επεξεργασία – αποδοχή ή και απόρριψη «προσωπικής» δημιουργίας. Για να φτάσουμε στο 1995 και στον δεύτερο δίσκο του, το «Η ζωή μόνο έτσι είν' ωραία». Μια ώριμη πια απεικόνιση των προσωπικών του κωδίκων, των ανησυχιών του σε ότι αφορά το λόγο, τις μελωδίες και τον ήχο…
Την ίδια εποχή, βρίσκεται να συμμετέχει για πρώτη φορά, σε μια μουσική παράσταση του Διονύση Σαββόπουλου. Σιγά σιγά, διαμορφώνεται και η προσωπική του ταυτότητα στη σκηνή… Θα ακολουθήσουν μέχρι σήμερα τρείς ακόμα προσωπικοί του δίσκοι, διαμορφώνοντας μέσα απ’ τα χρόνια που περνάνε την προσωπική του γραφή αλλά και αφήνοντας πίσω τραγούδια που χαρακτηρίζουν αυτά τα χρόνια. Τα «Χάλια», ο «Καθρέφτης» και το «Έξω»…. Για να φτάσουμε στο 2008 και στην καταγραφή σε ήχο και εικόνα μιας επιλογής από το σύνολο του υλικού του αλλά και αρκετών ακόμα κομματιών από την ιστορία του ελληνικού τραγουδιού, από εμφανίσεις του επί σκηνής
(Δίσκος «Οι απίθανες περιπέτειες του Φοίβου Δεληβοριά 1»)
 
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ* :
 Μουσική – Στίχοι – Ερμηνεία: Φοίβος Δεληβοριάς
(με μικρά «δάνεια» από συνεργάτες και… συναδέλφους)  
 
Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ (1989), Η ΖΩΗ ΜΟΝΟΝ ΕΤΣΙ ΕΙΝ’ ΩΡΑΙΑ (1995), ΧΑΛΙΑ (1998), Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ (2003), ΟΙ ΑΠΙΘΑΝΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΦΟΙΒΟΥ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑ ( ζωντανή ηχογράφηση, 2008)
 
Ομιλητής: Μάκης Μηλάτος
Τραγουδιστές: Κώστας Κωτσαδάμ - Αθηνά Ρούτση
Μουσική επιμέλεια – πιάνο: Άρης Βλάχος
Ακορντεόν: Άννα Λάκη
 
Τα τραγούδια που ακούγονται:
ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ, Από το δίσκο «Ο καθρέφτης», ΑΦΟΥ ΔΕΝ Μ’ΑΓΑΠΑΣ, Από το δίσκο «Η ζωή μόνον έτσι είναι ωραία», ΕΚΕΙΝΗ, Από το δίσκο «Χάλια», ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΕ ΞΕΠΕΡΑΣΩ, Από το δίσκο «Χάλια», Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ, Από το δίσκο «Ο καθρέφτης», Η ΜΠΟΣΑ ΝΟΒΑ ΤΟΥ ΗΣΑΪΑ, Από το δίσκο «Η ζωή μόνον έτσι είναι ωραία», ΚΑΘΕ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ, Από το δίσκο «Χάλια», ΧΑΛΙΑ, Από το δίσκο «Χάλια», ΕΝΑΣ ΣΚΥΛΟΣ ΑΠ”ΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ, Από το δίσκο «Χάλια», ΜΡ3, Από το δίσκο «Ο καθρέφτης», Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΠΑΤΩΚΟΥ, Από το δίσκο «Χάλια», ΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΔΥΟ ΑΓΓΕΛΟΥΣ, Από το δίσκο «Η παρέλαση»
 
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
 
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΡΑΧΩΝ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ

Your Europe
 

ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΠΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ

  • Πόλις Βύρωνας
  • Ζω2
  • Επικοινωνία

ΓΡΗΓΟΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Παμβυρώνεια 2019
ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
Δομές Παροχής Βασικών Αγαθών Δήμου Βύρωνα
Φεστιβάλ Βράχων
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ
 
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
ΔΙΑΥΓΕΙΑ
ΠΥΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ